Varning för naket, Tigrar och Björnar!

Har alldeles nyss kommit hem från Ems och Björn :) Vart bjuden på massa god mad <3 Annars har vi bara tagit det väldigt lungt, kollat på Fångarna på Fortet och bara snackat.

Har lite planer inför heljen, lite grejer måste bara kollas upp imorgon innan allt går i lås :) Hoppas massor på att det blir av, kommer bli sjukt azume isånnafall..

Hittade det här klippet på Aftonbladet.se ikväll om en Björn som dödat sin skötera.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article7672110.ab


Jag kan inte låta bli att säga att dom får ta och skylla sig själva, att hålla björnarna trotts förbud och låta folk brottas med dom, Mannen har både varjar, björnar och tigrar hemma.
Att hålla djuren på det sättet tycker jag är totalt sjukt och empatilöst. Vad får björnen ut av att brottas med människor? Antagligen ett agg mot människor, och då går det som det gick för den 24åriga djurskötaren som vart dödad.
För vad hade dom tänkt sig? Att djuren är försiktiga och tänker sig för, tänker att dom INTE ska döda? Ett rovdjur är alltid ett rovdjur, dom är skapade för att döda. Visst vi har hundar, katter osv som är rovdjur. MEN, dom är domesticerade och framavlade för att hålla oss sällskap. Björnar, vargar osv är INTE det, då kan man inte hålla dom som sällskap ELLER kunna tro att man kan släppa in personer att brottas med dom och veta till 100% att personen inte blir skadad el dödad. Fast jag tänker lite i dom banorna, Att är personer så dumma att dom äns kommer på iden att brottas med en björn får ta och räkna med att kunna bli dödad. Eller tänker jag galet?

Jag har absolut inget emot att vissa djurarter finns på Zoo. Zoon är bra på det sättet att man kan hålla endel utrotningshotade arter vid liv. För hur många arter hade kanske redan dött ut om Zoo inte hade funnits?
Men många gånger så gör även Zoon galna saker, som den där tigern som ett danskt Zoo köpte, hmm tror de var från Eskilstuna? Efter ett kort tag så avlivade dom tigern för att han inte funkade i den flocken dom hade? Och dom hade inte äns kontaktat de Zoot dom hade köpt honom ifrån, Där han funkade i flocken. Det är i mitt huvud ganska sjukt. En så pass redan skadad art behöver inte sånna konstiga beslut, Man kan ju fråga sig ifall det var i ren bekvämlighet att avliva tigern? Eller i nått annat syfte? Har för mig att jag läst någonstanns att dom sålde pälsen dyrt, tydligen mer än dom köpt tigern för. Nu är detta inte helt 100% säkert, Men det är vad jag har för mig att jag läst. Pälsen såldes iallafall, det är jag till 98% säker på..


Ska skriva ett inlägg någon dag ang Pälsindustrin, Men det är så mycket att skriva så det orkar jag inte nu, ligger nerbäddad i min säng och ska snart slå på en film och vänta tills klockan blir 00.00 :D

Trött Mio i sängen



Kommentarer
Postat av: Sorkis

Miiiooo porr

2010-09-01 @ 20:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0